tisdag 15 juli 2014

Té + väska =...


Jag är ju, som bekant, väldigt förtjust i té, (och tévärmare) och också vackra koppar, tyger, projekt etc... Knappast är någon förvånad över att jag inte kunde motstå det fina tyget hos knapptigrarna, som som ni ser blev en del av min nya kuvertväska. Det liknar lite tyget i den här länken (men är inte exakt lika!), om ni vill se tydligare. 

Det här är egentligen "tyget som blev över", jag har också sytt två andra, ännu ofotograferade projekt. Men min fina väska  passade jag på att fota när vi var i Jyväskylä nyligen (som tidigare nämnt). Jag gillade verkligen hur de "inrett" stan i den här knuten (nära gågatan), med fin trasmatta och lampa... :)

Denna design är improviserad, och tyvärr märks det att jag är novis... "Linjen" med té-tyget gick rakt mot hörnet ända tills jag sydde ihop - jag missade sömsmånen... Men den är fin ändå. :) Tror inte jag har tillräckligt med tyg kvar att sy om oberoende.

Inga kommentarer: