tisdag 29 juli 2014

Lavendula Hidcote






Mera blommor till min trädgård, mera kex.

Efter att ha återupptäckt att pelargon är både ätlig och god, har jag intresserat mig för ätliga blommor. Bland de ätliga blommorna finns ju också lavendel, så när vi förra veckan var till plantagen kunde jag inte motstå att köpa mig en Lavendula Hidcote. Den ska trivas bra i full sol, och borde följaktligen trivas här på Aspen.

Leila har en massa goda recept med lavendel, ja - eller jag har föreställt mig att de är goda (hennes recept brukar vara det, har prövat på flera); upp till bevis! Det blev lavendeldrömmar, receptet hittas här, och jodå! Riktigt mums! Annorlunda smak, lavendel, men god!

...har redan hittat några andra lavendelrecept jag vill pröva på.... Ska funka med både torkad och färsk lavendel, så det är bara att "skörda" medan det går. :)

Inga kommentarer: