fredag 20 maj 2016

En *god* morgon

Vi sov lite längre än vanligt idag. Skönt, då lillpysen för ovanlighetens skull var lite missnöjd inatt, av oförklarliga skäl. Imorse var han dock en liten solstråle som vanligt. Han vaknade, skrattade, bubblade och pratade, och började så med morgongymnastiken medan jag bakade ut mina frukostbullar jag förberett igår. De hade jäst inatt så jag hade bara att rulla bullar och snabbt grädda i ca 10 minuter, vilket jag gott och väl fick göra. Sen intog Filip sin frukost (medan bullarna svalnade), och efter det gymmade han igen medan jag och far hans fick en mysig frukost med färskt bröd. Mycket *god* början på dagen, man kan verkligen inte klaga. 

Semlorna var förutom praktiska väldigt goda, det receptet ska jag spara. Det kan ni också göra tycker jag, det hittas här på mat och bak:s blogg

Hoppas dagen fortsätter lika bra. :) Tvätten är ute på tork i solskenet, jag har en stund för mig själv (med ytterligare en kopp té och en "frukostbulle" till [de är inte begränsade till mornarna...]), och troligen blir det en kvällspromenad i gott sällskap lite senare. Livet leker. 

Inga kommentarer: