söndag 15 maj 2016

Högt flygande planer

Det är så lätt att planera nya projekt. Det är svårare att hinna med allt man vill, men en hel del blev i alla fall gjort då mamma kom på besök på helgen. Stickning, virkning, broderi och sömnad var på agendan, förutom annat prat, pyssel och lek med pysen. Varför begränsa sig?

Här är det korsstygnsmönster på gång, ett väldigt personligt sådant, ingen dussinvara. Ser ni noggrant kan ni se vad det rör sig om. I övrigt ser ni den goda sparrisrisotton, en favorit hos oss. Ni har sett den förut i åtminstone det här inlägget, var jag också delade med mig av receptet - som ni annars hittar här

Här händer det mycket. Vi bläddrar i handarbetstidningar och tittar efter nya mönster, funderar på  pågående projekt - och ni ser tyget till ett nytt sömnadsprojekt (som jag sytt på idag - det är strax klart!). Vi förtjänade helt klart lite belöning i form av rabarberpaj. Pajen är gjord av egen rabarber (som är lite ynklig, men jag hoppas den tar sig...). Ett klassiskt recept, jag har delat med mig av det i det här inlägget

Det var mycket på gång med andra ord. :) Dessutom turvisades vi fara ut och dra i barnvagnen lite med jämna mellanrum. Det var en sådan dag, så är det ibland. Vem vill ligga ensam ute med så mycket kul på gång?

(PS. Ja, vinet är självklart alkoholfritt om någon funderar. Lika gott är det, tycker jag.)

Inga kommentarer: