onsdag 11 maj 2016

Sheriffen bestämmer

Igår var sheriffen ut på stan och såg sig omkring!
Han såg sig omkring (det var för spännande för att sova!) och undersökte, besökte både mammas (ena) jobb och butiken. Han hade lite blandade känslor om skolan, det var både skratt och gråt - tydligt var i alla fall vilken som var den roligaste läraren i skolan. 

I butiken tyckte Filip mamma dröjde lite väl och blev lite sur till slut. Han sa till på skarpen, om vi säger så. En vänlig dam frågade om hon kunde hjälpa till då vi gick ut, så hon förde vagnen tillbaka då vi lastat ur så vi slapp fortare iväg med Filip. Sheriffen var nöjd att det finns vänliga människor i staden, och kunde därför sedan lugnt ta siesta - snarkade innan vi kom ut från parkeringsplatsen. Tack igen, ifall du skulle råka hitta till bloggen. :)

Pingvinen (som här tittar på Filip och inte in i kameran) har Filips mommo virkat. 
Jag virkade väl cowboyhatten och -bootsen i första hand för att jag tyckte de var roliga och coola - men det visade sig i detta solsken vara även väldigt praktiskt med brett brätte att dra ner över ögonen. Dessa kommer verkligen att användas ofta!

Jag har ju virkat detta set en gång förut [1] [2], men denna gång virkade jag, visserligen i samma garn (novita miami), men i dubbelt garn med virknål 6 mm, för att de skulle bli aningen större och passa lite längre. De borde passa genom hela sommaren om inte också till hösten, även om han växer så det knakar. 

Mönstret till hatten hittar ni här, och till bootsen här
Dessa plagg är lätta och och snabba att förverkliga, även om de har fina detaljer som formen på hatten (som ju inte är rund, utan sådan form en cowboyhatt ska ha[!]), klackarna på bootsen och så vidare. Och resultatet är ju bara för coolt! 

Dregellappen, som ju passar perfekt till utstyrseln, har jag också sytt av lite resttyg. Jag borde sy flera och lite större... Jag såg i en dokumentär att babysar dreglar 140 liter de första åren, och jag tror absolut på det fast det låter massor. Som han pratar och bubblar sheriffen!

Inga kommentarer: