tisdag 17 maj 2016

Snark


En av de förberedelser jag gjorde innan Filip kom till världen var att sy påslakan. Det kom ju ett set med i mamnalådan, men det är naturligtvis bra att kunna byta. Jag hittade färdiga efter att ha sökt länge (barnlakan hittade jag nog lättare än babylakan), men de var 1) fula och 2) dyra. Som vanligt kan jag bättre själv. :p

Jag hittade ett så fint blått tyg i brodyr, och så ett gult med blå- och andra färgers figurer på som matchade...  Jag sydde också ett dynvar; det är mera som dekor ur den synvinkeln att jag inte fyllt det med en dyna, men praktiskt att kunna byta bara det om det dreglas eller spyttas lite... Fin dekor med lite frill. :)


Och ni ser ju hur gott han sover; 4-6 (undantagsvis 7[!]) timmar i sträck. (Ja, ja, det händer förstås att det är kortare lurar också. Livet går lite upp och ner, som ni vet.)

På tal om det, det låter som att någon håller på att vakna ute på terassen.
Toodeloo

Inga kommentarer: