tisdag 6 december 2016

Blåvitt


Idag har jag blå-vitt på virknålen - mycket lämpligt då vi firar Finlands självständighet! 99 år i år, tänk vilket jubileumsår det blir nästa år! Här firas traditionsenligt, samma blåvita pentik-mugg, samma slags ljus och samma ljusstakar som ifjol - se inlägg HÄR. Flaggan har vi i topp naturligtvis. Blåvit dessert har förberetts, nämligen blåbärspannacotta - det har jag gjort förut (många gånger), se inlägget HÄR. Det går så snabbt och enkelt, ni hinner ännu laga så den hinner stelna om ni känner er inspirerade. 

Se också inlägg om Egons fina Finlands-dress, inlägg om dynan till en finne utomlands (som tänker flytta lite närmare fäderneslandet men inte helt hem - den dynan blir väl perfekt för en britt och en finne som bor tillsammans utomlands när jag tänker efter) och inlägget om en Finlands blomma.

Vad det ska bli av det blå-vita garnet får ni dock vänta på. Det är kanske inte det ultimata ur blogg-perspektiv, men jag vill faktiskt inte avslöja julgubbens hemligheter innan presenterna är mottagna. Så ni får ge er till tåls. Men gissa kan man ju alltid ;) Ni kan ju alltid kika på mina blogginlägg i december 2015 (HÄR!) så ser ni en del av julklapparna jag både fått och gett som inspiration istället. Eller december 2014 (HÄR) osv...

Mysig morgon! 

Inga kommentarer: