lördag 31 december 2016

Kul!

Gott nytt år allihopa!

Jag kan ju inte säga annat än att 2016 varit det bästa året hittills - jag har ju fått min lilla pys, och han är det bästa som finns! Vilken tur jag haft. Man måste ju säga att det varit ett annorlunda år. Dessutom har jag fått vara frisk i år, känna mig frisk hela året och få "friskpapper" nu på slutet dessutom.

Sällan har jag varit så arg när jag läst nyheter som i år, igår inget undantag. Det tas så många dumma beslut i det här landet just nu, och tyvärr är det inte bättre om man kikar utanför landets gränser. Annars hade jag varit orolig för framtiden, men jag ska tänka positivt...

Nu ska vi koncentrera oss på sånt som är kul(or). *fniss* Ni har sett båda andra julklappar och några (jul)kulor redan tidigare, men här får ni se flera:

Här ser ni Rudolf-kulan (mönster från Novita Vinter 2016) som blev en julklapp OCH lite prydnader vi har fått i present. Att få en "julgransprydnad" var en uppgift från baby-showern min (ni har sett några andra uppgifter HÄR, HÄR ser ni babyshowern - tänk så jag såg ut för ungefär ett år sedan.....). Mer passande prydnad för oss är svårt att tänka sig ju - "baby's first Christmas". :) Och vilken fin liten dekorationsmössa vi fick. Julgubben (som kan lysa upp i olika färger) är en lillajulsklapp det också. 

En kula med hjärta som blev hjärtligt uppskattad. 

Ni ser, vi har varit snälla i år... Jag må ha stickat många kulor i år, men se så många paket vi har fått. Alla ryms inte ens i bild! Denna kula med snirkligt mönster var dock en julklapp vi gav bort. 

En kula behöll vi faktiskt i huset, men det var en present ändå. Jag behövde ju lite "stocking-fillers" till julsockorna jag sytt, och maken verkade särskilt förtjust i denna kula med dansande figurer. Bra att hålla en hemma, då jag fått paketet med garn och mönster till julkula (som ni såg i det här inlägget) i present att också hålla hemma och minnas vad snälla folk är med oss, fast vi försöka vara snälla med andra också och ge vidare... 

Mönstret till denna kula med skog och stuga kommer ur boken Pääsiäiskoristeet (påskpynt) av Arne & Carlos. Ett tydligt tecken på att "julen varar fram till påska" som man sjunger. ;) Och nu är det inte långt kvar, det är ju strax 2017! Men där emellan kommer nyår. 

Inga kommentarer: