söndag 30 oktober 2016

Bugs bunny

Gissade ni vad jag virkade förutom en pumpa av det orange garnet jag plockade fram? Var det någon som gissade morot så gissade ni rätt! Här gillar vi ju morötter - det har jag nämnt förut - uppenbarligen i alla former också virkade. Här ser ni ett inlägg om morot inklusive morotsrecept. 

Det orange garnet, som jag tror är teetee neon från mina reflexvantar, passade så bra ihop med det gröna garnet som jag tror är novita flip flop, använt till att sticka en mössa till farfar, och en groda till brorsonen (den blev bra, kika på den!), att jag bara måste göra något till av det, men det räckte inte till en pumpa till. 

Jag har lånat Filips bok som rekvisita - Bamse: Min första bok om saker (2016)
Jag lät mig inspireras av drops-mönstret Bugs Bunny då jag virkade min morot, men i ärlighetens namn läste jag det inte till slut. En morot är ju hur lätt som helst, men jag gillade inspirationen! Blasten virkade jag helt annorlunda; jag virkade en lång tråd med fasta maskor, virkade några fasta maskor (3-4) tillbaka i "tråden", och gjorde två likadana avstickare så att det blev som en treudd (i olika längder) innan jag virkade tillbaka till roten. Tre stycken treuddar blev det.

En morot är ju aldrig fel! :)

Inga kommentarer: