onsdag 12 oktober 2016

Sex elefanter promenerade...

på en liten spindeltråd ... (hela texten HÄR)

Snabeln "svänger fritt" och är inte fäst någonstans. ...första elefanten har ju de facto gömt sin snabel lite...
Här ser ni mina sex elefanter; jag har virkat en elefantduk. Mönstret på elefanterna hittade jag i Allers nr 32 (2016) - resten är improviserat. Jag använde resterna av mitt gjestal bomull sport från woolspire, som blev över från min fina sommar-bolero, + något okänt vitt jag hade i gömman. Jag har med andra ord igen använt mitt garn till max (så jag förstår verkligen inte hur det kan komma sig att jag har en så enorm garngömma..........). 

Jag dukade en fin mellanmålsbricka åt mig igårFilip for ut och sova. Jag lärde mig min läxa dagen innan (som jag nämnde kort HÄR) att jag måste äta regelbundet speciellt då jag ammar annars blir det skrämmande knasigt - bokstavligen. Tur så lagade jag maränger också då jag bakade drömtårtan (se samma inlägg), så att jag fick mig en liten sockerchock. :) Det behövdes ju äggulor till smörkrämen till drömtårtan, så maränger av äggvitorna var ett ganska självklart tillägg - för mig i alla fall... 

Inga kommentarer: