lördag 15 oktober 2016

God morgon!

Så här kan det se ut hos oss om mornarna! Ja, så såg det facto ut igår då jag smög in mig på morgonen för att väcka Filip igår, så att vi skulle hinna i tid till jumppan. Han hade kunnat sova lite till, helt klart. 

Ni märker att Filip behöver Bodil i sängen, som han vänder och vrider sig, och viftar och rullar och... Men hon gör sitt jobb bra Bodil, rekommenderar sängormar som sängkamrat även åt andra småpysar! Lätt och snabbt var det ju att sy dessutom. 
Annars brukar jag ju inte smyga in före han ropar (eller bultar eller gör något annat så jag vet att han är vaken). Då kan det se ut så här.

Kan ni slita blicken från Filip så ser ni både sängormen Bodil och lakanen jag sytt, men lägg också märke till hans nya pyamas! Jajamen, jag har sytt en sådan också, mönstret hittade jag i Suuri käsityö 2/93 (loppis-tidning m.a.o). 

Tyget, jo det är resttyg från mina och Filips byxor (numera Filips och J:s byxor.....). Tyget som alltså bara skulle räcka till byxor åt mig, har dessutom blivit så väl pyamas och byxor åt Filip. Jag är så nöjd! 

Jag sydde i storlek 80, vilket är största storleken för detta mönster, och jag får tydligen se mig om efter ett nytt mönster för den passar ju precis. Och pojken han växer och växer.... Det ska bli spännande att fara till rådgivningen nästa vecka! 

Inga kommentarer: