lördag 29 oktober 2016

Årets pumpa

Jag berättade ju tidigare att jag skulle sticka pumpor. Pumpor i pluralis var tanken, men det blev bara en, en liten och söt. Däremot köpte jag flera pumpor i butiken tidigare - det ska kokas (åt sonen), det ska rostas i ugn (åt de vuxna), och en har redan gröpts ur och skurits till (till allmän beskådan - lykta så klart). Och så finns det en att leka med. Perfekt!
Jag är nöjd med min lilla fina pumpa, den passar bra bredvid Egon som klätt sig lämpligt. Det var alltså ett drops-mönster jag använde, som ni hittar HÄR

Trots att det bara blev en stickad pumpa, har jag nog fått mera nytta av det orange restgarnet jag plockade fram - det och lite i andra färger. Det är samma kategori som pumpan, men inte halloween. Kan ni gissa?

Stay tuned!

Inga kommentarer: