tisdag 11 oktober 2016

Throwback Tuesday med drömtårta

Igår blev vi utslängda hemifrån! Men det var ju kul, anledningen att vi "blev utslängda" var att maken hade möte hemma, och jag och Filip tänkte att då far vi på visit istället (annars hade ju Filip fått all uppmärksamhet och de hade inte fått något gjort på mötet). Dessutom passade jag på att baka till möte.

Filip bläddrade lite i min kokbok: Lindas favoritrecept, och valet föll på drömtårta. Detta klassiska recept hade ännu inte flyttats till min ultimata kokbok: Det bästa ur Aspens kök, men det ska justeras nu. Det var ju supergott. Och enkelt, och snabbt. Och alla ingredienser fanns hemma trots att jag inte hade planerat att baka. 

Om någon funderar kan jag berätta att Lindas favoritrecept är slutsåld, men det finns kvar av Flera Favoriter, till reapris! - hör bara av er. Maila, säg till när ni ser mig, kommentera här eller vad som helst. :)

Gott var det, det syns väl nästan på bilden? Då jag kom hem var tårtan så gott som slut, så det var tur jag fick ett smakprov (som ändå inte rymdes på serveringsfatet) innan mötet. Tur av många anledningar, jag blev tydligt påmind igår att jag måste äta ordentligt och regelbundet medan jag ammar om kroppen och huvudet skall fungera. Ja, annars också, men det blev tydligare då jag ammar. antar jag. Skrämmande. Men lätt fixat av att äta. 

Ni ska få receptet, om ni också glömt bort denna läckerhet. Men istället för att bara sätta in texten, så tänkte jag göra det lite roligare. Ni ska få ett uppslag ur Lindas favoritrecept, ja inte bara ett utan två faktiskt - och därmed många recept på köpet så klart. Av dessa har drömtårta, fylld kaka, kinuskitårta, toscakaka och rulltårta klarat sig genom kvalet vidare till min ultimata kokbok kan jag berätta, och det är inget fel på de andra heller.

Lägg märke till bilderna. De är över 10 år gamla (oj vad jag känner mig gammal nu). Ni ser mig på min 21-års dag, mamma och styv-faster - och min styvar som också figurerade på en gammal bild i gårdagens blogginlägg. Värst vad han är fotogenisk. :)

Hoppas ni kan se och läsa trots att bild och text tyvärr är i minsta laget.


Inga kommentarer: