fredag 9 september 2016

Litet åt den lilla


Det har dröjt innan vi haft tillfälle att besöka den minsta lilla söta flickan i bekantskapskretsen. Hon som gjorde att vi fick anledning att fira babyshower i somras, ni vet. Men äntligen blev det nu dags, och trots att barnen växer så otroligt fort, uppenbart då den lilla var bredvid min stora halvåring, så var hon ju så liten så liten ännu, 1 månad gammal. Och söt så klart. 

Naturligtvis hade vi med en liten present. Jag hade broderat en uggle-dregellapp. Jag har sytt i samma modell som Filips senaste dregellappar, denna gång i gult våffeltyg så jag hade rutor som underlag för korsstygn. Mönstret till ugglan hittade jag i en World of Cross Stitching -tidning. (Kul tidning att köpa ibland, finns ju så massvis med mönster i en enda tidning redan.)

Dregellappar behövde/behöver min Filip iaf. Jag tyckte åtminstone att det var kul att ha olika, olika färger och olika motiv som matcha till olika kläder. Fram för allt är det praktiskt - det är lättare att byta en blöt dregellapp än en blöt jumper.... Även Filip har naturligtvis en broderad dregellapp, den ser ni i det här inlägget

Nu hoppas jag att vi ses snart igen. Filip gillade nämligen att leka med storebror. Spännande med stora pojkar och kul med nya leksaker - det blev fart på min pojke minsann, bokstavligen. :) (Heh, ja, mamman var nöjd också - njöt av sällskap och goda muffins.)

Inga kommentarer: