onsdag 14 september 2016

Surt sa räven

Surdegsbrödet som jag påbörjade igår (ni såg ju början i det här inlägget) var värt att vänta på! Verkligt gott - jag ska använda min surdegsrot oftare! Och sist och slutligen satt jag inte mer tid på att göra brödet, det gick snabbt att röra ihop osv, det var bara mycket väntetid där emellan. Men bara man börjar i tid och inte har brått är det ju inget problem!

Själva receptet för honungsbröd hittar ni alltså i det här inlägget (tål att upprepas!).

Ni minns mina fina handdukar, från det här inlägget
Maken och jag fick ett gott kvällsmål igår.
Så var det frågan hur länge jag ska undvika tillsatt socker och sötsaker. Jag bad er ju gilla inlägget på bloggen eller på fb, och för var gillning ska jag avstå en dag. Enligt blogger-statistiken hade jag 127 sidvyer igår (enligt bloggtoppens statistik 86, förstår inte hur det kan vara så olika [?]), 38 har läst mitt inlägg från igår, men sammanlagt ska jag avstå sötsaker i endast 6 dagar. Okej, det kan passa bra, vi säger så. Det ska jag klara av i alla fall - den här veckan till slut med andra ord. 

Jag fick ännu en stund med mina tidningar och min stickning imorse innan Filip vakna. Tur det, jag har en rejäl hög som ni ser. :)
PS! Jag har tydligen fortfarande bara 2 jäskorgar, och skulle behöva en tredje (det blir 3 bröd av det här receptet - men det går förstås att använda en vanlig korg som jag gjorde nu). Note to self - måste skaffas! En avlång kanske, eller två, så får jag olika bröd... Var kan man köpa det i Raseborg?

Inga kommentarer: